Ćwiczenie w pozycji siadu bokiem

Ćwiczenie w pozycji siadu bokiem

CEL: stabilizacja dolnego odcinka kręgosłupa poprzez wzmocnienie mięśni brzucha oraz mięśni pleców.

  1. Dziecko leży na boku.
  2. 2. Do wykonania ćwiczenia potrzebne są dwie osoby oraz zabawki.

SPOSÓB WYKONANIA


Ćwiczenie w pozycji siadu bokiemPodtrzymuj dziecko za boczną część tułowia bliżej pod- łoża. Na sygnał: „Idą zabawki” druga osoba uczestnicząca w ćwiczeniu prowadzi zabawkę, tak aby przedostała się pod bokiem ciała dziecka 
znajdującym się bliżej podłoża. Jedno- cześnie naciskasz delikatnie na brzuszku i plecach dziecka w kierunku do góry, chcąc unieść tułów, by zabawki przedo- stały się pod nim.

 

 

 

Ćwiczenie w pozycji siadu bokiem

To samo ćwiczenie wykonaj, podtrzymując dziecko za bark i biodro najdujące się dalej od podłoża, jeśli dziecko inicjuje uniesienie tułowia.

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie w pozycji siadu bokiem

To samo ćwiczenie można wykonać, podtrzymując obydwa ramiona dziecka i wykonując nacisk w kierunku rąk dziecka, znajdujących się z przodu.

 

 

 

 

 

Powtórzenie Seria ćwiczeń Długość przerw Intensywność

5

10 sekund

100%

OCZEKIWANY EFEKT

Stabilność kręgosłupa lędźwiowego. Wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych w odcinku lędźwiowym oraz mięśni brzucha i rąk.